Os dejamos la siguiente dirección para que podáis ver el documuento pdf:
SEMANA DEL 18 AL 22 DE MAYO
VIERNES 22 DE MAYO EXAMEN DE LA UNIDAD
Os dejamos las claves del libro digital:
LUNES 18 DE MAYO:
An electric circuit is made up of different parts which are all connected together.
ELEMENTS:
GENERATORS:
battery/ batteries
CONDUCTORS:
wires
ELECTRICAL
COMPONENTS: they transform electricity into another form of energy (bulbs,
motors,..)
SWITCHES:
they open and closet he electric circuit.
ACTIVITIES
1.- Listen
and read, at the same time, page 86: http://aulavirtual.santillana.es/av3online/login
2.- Do the digital activity “The effects of the electric current” (clickea en el icono de video, deja que se cargue).
3.- Video (Clickea sobre el icono de actividad y tendrás un juego para montar circuitos eléctricos llamado Circuit construction kit).
4.- Copy the elctric circuit of your book on your notebook and label the different components.
5.- Complete the concept map:
6.- Sing the circuit song by Peter
https://www.youtube.com/watch?v=IhOROnzkhvs&feature=youtu.be
7. Complete the table:
7. Complete the table:
COMPONENT
|
SYMBOL
|
Generator/ battery
|
|
Bulb
|
|
Open Switch
|
|
Wire
|
|
Motor
|
|
Close Switch
|
8.- Do the following activities of Natural Science Workbook: https://prod.santillana.com/launcher_books/books.html?book=20209961_U32_U1
- Page 45: activity 4
- Page 46: activities 5, 6 and 7.
- Page 47: activities 8 and 9.
MIÉRCOLES 20 DE MAYO:
1.- Listen and read at the same time, page 88, (clickea sobre el icono de video, el de la flecha verde). http://aulavirtual.santillana.es/av3online/login
2.- Complete the concept map: Magnets.
Properties of magnets:
Bar magnets are permanent magnets. This means that
their magnetism is there all the time and cannot be turned on or off as it can
with electromagnets.
Bar magnets have two poles:
·
north pole –
normally shown as N
·
south pole –
normally shown as S
1.- Complete the concept map:
2.-Do the following activities:
RECUERDA:
JUEVES 21 DE MAYO: SUBIR A MOODLE
CHECK YOUR PROGRESS:
- (PAGE 92) ACTIVITIES 2, 3, 4 ,5 and
6.
- CONCEPT MAP: COMPLETE PAGE 93
Os dejamos un documento pdf por si queréis ver las actividades en un solo documento:
https://documentcloud.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:7be15a82-7365-48d3-93a1-16ffc0e5c794
________________________________________________________
AUTOCORRECCIÓN SEMANA DEL 11 AL 15 DE MAYO:
Os dejamos el siguiente enlace para que podáis descargar las respuestas en un documento pdf:
https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn:aaid:scds:US:ecea7e88-c1a8-4477-8082-0593dfc913b1
SEMANA DEL 11 AL 15 DE MAYO
UNIT 6: Electricity and magnetism
1. Debes revisar la presentación para estudiar la teoría de la unidad. Pulsa sobre la dirección web:
2. Os incluyo una lista de vocabulario que vais a encontrar a lo largo del tema. Pulsa sobre la dirección web:
TAREA DEL LUNES 11 DE MAYO ( No se sube a Moodle)
a) Look carefully at the Energy poster. Can you see different energy sources?
b) Make a table with renewable/non-renewable energy sources.
c) Abre tu libro digital: http://aulavirtual.santillana.es/av3online/login
d) Watch the video “What do you know about electricity?”
e) Classify the energy
sources:
Oil geothermal sunlight wind coal gas water uranium biomass |
Non.renewable
|
Renewable
|
TAREA DEL MIÉRCOLES 13 DE MAYO (No se sube a Moodle)
2. Listen and read, at the same time, the notes of
page 84.
3. Copy the pictures of electrical bodys; electrically neutral, positively charged and
negatively charged.
4. Read the paraghraph “Electrically
charged objects...”
Draw the different options in your notebook (dibujo de bolitas rojas y verdes página 84 con sus
flechitas negras).
5. Realiza la actividad digital. Pulsa sobre el simbolo que está a
la izquierda con el tic en el interior. Después cópiala en tu cuaderno.
6. Sing the song "Electrical Safety".
7. Listen and read, at the same time, page 85.
8. Do the digital activity “Electric current” (Pincha en el
icono de actividad del libro digital. Hazla y comprueba si la has hecho bien,
por favor).
WHAT ARE CONDUCTORS AND INSULATORS?
Materials can
be conductors or insulators. (Conductores o aislantes)
Electric
curren flows easily through electrical conductors. Metals, such as Cooper and
aluminium are good conductors.
An electrical
charge can’t move easily through electrical insulators. Wood, rubber, glass and plastics are
good electrical insulators.
10. Listen and read at the same time page 87.
11. Listen the
digital activity, page 87. Aparecen 6 fotos, si pinchas sobre cada foto se amplía y si le das al
triangulito azul de abajo (play), te explica qué material es y si es conductor o
aislante.
12. Copy the concept map:
13. Watch the video and make a poster of CONDUCTORS / INSULATORS:
TAREA DEL VIERNES 15 DE MAYO (Si se sube a Moodle)
-
Make a poster of CONDUCTORS / INSULATORS.
· En una hoja del cuaderno o en un folio prepara un póster
clasificando sustancias que sean conductores de la electricidad en un lado y en
el otro, materia que no condzca la electricidad, es decir, que sean aislantes.
· No olvides dividir el espacio, poner los títulos con letras
grandes y bonitas en cada parte, incluir dibujos y nombre de cada dibujo (TODO
EN INGLÉS).
· Colorea los dibujos.
· Puedes mirar en interner ideas: escribe en GOOGLE : Conductors
and insulators poster.
Complete this worksheet:
____________________________________________________________________________________
UNIT 5
CUADERNILLO DE SANTILLANA REALIZAR LAS PÁGINAS 38 Y 39: https://prod.santillana.com/launcher_books/books.html?book=20209961_U32_U1
THE HUMAN REPRODUCTION
No hay comentarios.:
Publicar un comentario