NATURAL SCIENCE


SOLUCIONARIO  22 DE MAYO

Os dejamos la siguiente dirección para que podáis ver el documuento pdf:
 ___________________________________________________
SEMANA DEL 18 AL 22 DE MAYO

 VIERNES 22 DE MAYO EXAMEN DE LA UNIDAD


Os dejamos las claves del libro digital:



LUNES 18 DE MAYO:
 
WHAT IS AN ELECTRIC CIRCUIT?    

An electric circuit is made up of different parts which are all connected together.

ELEMENTS:
GENERATORS: battery/ batteries
CONDUCTORS: wires
ELECTRICAL COMPONENTS: they transform electricity into another form of energy (bulbs, motors,..)
SWITCHES: they open and closet he electric circuit.


F
ACTIVITIES
1.- Listen and read, at the same time, page 86: http://aulavirtual.santillana.es/av3online/login

F
2.- Do the digital activity “The effects of the electric current” (clickea en el icono de video, deja que se cargue). v
3.- Video (Clickea sobre el icono de actividad y tendrás un juego para montar circuitos eléctricos llamado Circuit construction kit).  m
4.- Copy the elctric circuit of your book on your notebook and label the different components.
m
5.- Complete the concept map:
n
6.- Sing the circuit song by Peter 
https://www.youtube.com/watch?v=IhOROnzkhvs&feature=youtu.be 
7. Complete the table:
COMPONENT
SYMBOL
Generator/ battery

Bulb

Open Switch

Wire

Motor

Close Switch

b
8.- Do the following activities of Natural Science Workbook: https://prod.santillana.com/launcher_books/books.html?book=20209961_U32_U1


  • Page 45: activity 4
  • Page 46: activities 5, 6 and 7.
  • Page 47: activities 8 and 9.

MIÉRCOLES 20 DE MAYO:

WHAT ARE MAGNETS?
v

1.- Listen and read at the same time, page 88, (clickea sobre el icono de video, el de la flecha verde). http://aulavirtual.santillana.es/av3online/login


 
2.- Complete the concept map: Magnets.
v
Properties of magnets:

Bar magnets are permanent magnets. This means that their magnetism is there all the time and cannot be turned on or off as it can with electromagnets.

Bar magnets have two poles:

·       north pole – normally shown as N

·       south pole – normally shown as S
v

1.- Complete the concept map:


2.-Do the following activities:
n
RECUERDA:
O
Y

JUEVES 21 DE MAYO: SUBIR A MOODLE

CHECK YOUR PROGRESS:

- (PAGE 92) ACTIVITIES  2, 3, 4 ,5 and 6.
- CONCEPT MAP: COMPLETE PAGE 93
Os dejamos un documento pdf por si queréis ver las actividades en un solo documento:

https://documentcloud.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:7be15a82-7365-48d3-93a1-16ffc0e5c794



 
________________________________________________________
AUTOCORRECCIÓN SEMANA DEL 11 AL 15 DE MAYO:

Os dejamos el siguiente enlace para que podáis descargar las respuestas en un documento pdf:

https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn:aaid:scds:US:ecea7e88-c1a8-4477-8082-0593dfc913b1



SEMANA DEL 11 AL 15 DE MAYO 

UNIT 6: Electricity and magnetism

 1. Debes revisar la presentación para estudiar la teoría de la    unidad. Pulsa sobre la dirección web:
 
 2.   Os incluyo una lista de vocabulario que vais a encontrar a lo largo del tema. Pulsa sobre la dirección web:
 

TAREA DEL LUNES 11 DE MAYO ( No se sube a Moodle)
 a) Look carefully at the Energy poster. Can you see different energy sources?


b) Make a table with renewable/non-renewable energy sources.  
d) Watch the video “What do you know about electricity?”  

e) Classify the energy sources:
Oil     geothermal       sunlight     wind      coal     gas     water    uranium    biomass

Non.renewable
Renewable









TAREA DEL MIÉRCOLES 13 DE MAYO (No se sube a Moodle)

 1. Abre tu libro digital page 84: http://aulavirtual.santillana.es/av3online/login
2. Listen and read, at the same time, the notes of page 84.
3. Copy the pictures of electrical bodys; electrically neutral, positively charged and negatively charged.



4.  Read the paraghraph “Electrically charged objects...”
 Draw the different options in your notebook (dibujo de bolitas rojas y verdes página 84 con sus flechitas negras).
 5. Realiza la actividad digital. Pulsa sobre el simbolo que está a la izquierda con el tic en el interior. Después cópiala en tu cuaderno.




6. Sing the song "Electrical Safety".

7. Listen and read, at the same time, page 85.
8. Do the digital activity “Electric current” (Pincha en el icono de actividad del libro digital. Hazla y comprueba si la has hecho bien, por favor). 
WHAT ARE CONDUCTORS AND INSULATORS?
Materials can be conductors or insulators. (Conductores o aislantes)
Electric curren flows easily through electrical conductors. Metals, such as Cooper and aluminium are good conductors.
An electrical charge can’t move easily through electrical insulators. Wood, rubber, glass and plastics are good electrical insulators.


9.  Watch de video:

10. Listen and read at the same time page 87.
11. Listen the digital activity, page 87.  Aparecen 6 fotos, si pinchas sobre cada foto se amplía y si le das al triangulito azul de abajo (play), te explica qué material es y si es conductor o aislante.


 z


12. Copy the concept map:
y


13. Watch the video and make a poster of CONDUCTORS / INSULATORS: 

TAREA DEL VIERNES 15 DE MAYO (Si se sube a Moodle)
 - Make a poster of CONDUCTORS / INSULATORS.
·  En una hoja del cuaderno o en un folio prepara un póster clasificando sustancias que sean conductores de la electricidad en un lado y en el otro, materia que no condzca la electricidad, es decir, que sean aislantes.
· No olvides dividir el espacio, poner los títulos con letras grandes y bonitas en cada parte, incluir dibujos y nombre de cada dibujo (TODO EN INGLÉS).
· Colorea los dibujos.
· Puedes mirar en interner ideas: escribe en GOOGLE : Conductors and insulators poster.



Complete this  worksheet:








____________________________________________________________________________________

UNIT 5














CUADERNILLO DE SANTILLANA REALIZAR LAS PÁGINAS 38 Y 39: https://prod.santillana.com/launcher_books/books.html?book=20209961_U32_U1






THE HUMAN REPRODUCTION



No hay comentarios.:

Publicar un comentario